esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Opmerking voor gebruikers die geen Spaans spreken. Deze website is enkel toegestaan ​​om te schrijven in het Engels of Spaans, zal berichten in andere talen worden gewist.

Twijfels over de "tanden" van de koppelingspers

• Ik edwingranado
  • Avatar edwingranado Auteur Onderwerp
  • Boarder
  • Boarder
meer
3 maanden 3 weken voor #54017 door Ik edwingranado
Twijfels over de "tanden" van de koppelingspers Geplaatst door Ik edwingranado
Goedemorgen iedereen hier. Ik twijfel over de 'tanden' of 'nagels'. Ik weet niet hoe ze het noemen, van de koppelingspers van een Setec Ro Cam Ford-motor. Misschien wil ik iets voor de hand liggende vragen, maar ik heb een aantal video's en tutorials gezien over de juiste manier om de pers, de schijf en de kraag op deze motor te installeren, maar in geen van deze of video's observeren ze mijn twijfel . Installeer gewoon de pers, de schijf en de hydraulische kraag en merk bij het spoelen van het systeem op dat het pedaal erg hard was, maar dat de pers niet was losgemaakt om de versnelling te krijgen. Zoveel druk gaf ik hem met zijn voet, dat de slang die de vloeistof naar de cilinder droeg, werd vrijgegeven. Toen deze dam werd herbouwd, voor een huis hier in Venezuela dat vele jaren ervaring heeft met het restaureren van koppelingen, omdat ik ervan uitging dat deze dam defect was geweest. Toen ik de versnellingsbak liet zakken, merkte ik dat de tanden of nagels van de pers volledig waren samengetrokken, waardoor ze contact maakten met het vliegwiel van de motor. Het is duidelijk dat de kraag niets kon doen omdat de dam al volledig aan het stuur was bevestigd, en toch kon er geen versnelling worden ingevoegd terwijl de auto aan was. Bij het uitschakelen gingen de marsen zonder probleem binnen. Ik ging er toen van uit dat deze pers beschadigd was en heb hem gedesinfecteerd om een ​​originele Valeo te monteren. Mijn verrassing is dat toen ik de gerepareerde dam verwijderde, de tanden in hun oorspronkelijke positie terugkeerden. Op dezelfde manier besloot ik om de originele Valeo-dam te installeren en merkte op dat op dezelfde manier, toen ik de bouten die de pers achter het wiel hielden spiraalvormig vast begon te draaien, de tanden weer begon te zinken, maar deze keer, ze raakten het stuur niet, ze waren ongeveer een wielspeling van ongeveer 8 tot 10 millimeter. Is dat normaal? Dat de tanden van hun niveau "neerdalen" terwijl de pers wordt gebald, of is er een slechte montage van het systeem? Ik merk ook op dat de schijf geen markering heeft op het gezicht naar de motor en dat naar de doos, maar volgens de algemene regel dat als er geen tekens zijn en de schijf veren heeft, de hoogste kant naar de doos moet gaan . Merk ook op dat er geen manier is om de schijf ondersteboven te plaatsen, omdat de veren tegen het stuur plakken. Misschien is dit een onzin die ik vraag, of heel voor de hand liggend, maar ik zou graag willen dat een kenner van deze meteria de twijfel opheldert om te weten of alles goed is geassembleerd. Heel erg bedankt

Gelieve identificeren o Maak een account om aan het gesprek.

• Ik edwingranado
  • Avatar edwingranado Auteur Onderwerp
  • Boarder
  • Boarder
meer
3 maanden 2 weken voor #54020 door Ik edwingranado
Antwoord van Ik edwingranado sobre el tema Twijfels over de "tanden" van de koppelingspers
Nou, net als het laatste bericht, moet ik "autoresponder" voor de afwezigheid van hulp. . Voor die beginnende monteurs zoals ik, die hier antwoorden van de experts zoeken, onderzoeken het probleem verder. De tanden van de pers moeten bij het vastdraaien van de schroeven op minimaal 7 of 10 mm van het vliegwiel worden neergelaten (afhankelijk van elk voertuigmodel). Deze beweging zorgt ervoor dat de pers de koppelingsplaat tegen het stuur kan drukken, omdat de schijf versleten is door gebruik. Als, bij het monteren van een schijf en het vastdraaien van de moeren van de pers, de tanden op dezelfde plaats bleven zonder te dalen, wanneer de motor werd gestart, zou er gewoon geen tractie zijn, wat het zou doen is glijden bij het loslaten van de koppeling. Als daarentegen de tanden te veel naar beneden gaan en aan het stuur vastzitten (wat mijn geval was), omdat er niets is dat de kraag kan bewegen, daarom zal de auto geen koppeling hebben, de schijf wordt altijd tegen het stuur gedrukt. Dit gebeurt om twee redenen, de eerste is dat de pers niet goed werkt, of dat de pasta van de schijf erg dik is, waardoor de tanden te laag worden. Dit was wat ik kon vinden over mijn twijfel. Ik hoop dat deze informatie nuttig is voor iemand.

meer
2 maanden 3 weken voor #54028 door Marzelote
Antwoord van Marzelote sobre el tema Twijfels over de "tanden" van de koppelingspers
Hallo, nou, je werk is goed gedaan, het probleem is dat deze persen geen enkele vorm van reparatie ondersteunen, vooral als ze het wrijvingsoppervlak corrigeren dat tegen de schijf of koppeling zorgt, kunnen ze alleen worden gedereguleerd en naar nul terugkeren omdat ze persen zijn van automatische regeling, eigenlijk kan dat worden gedaan door de monteur die een testbank heeft om te controleren of de pers snijdt nr. Controleer in de video's, er zijn er verschillende die laten zien hoe u de perstester moet doen (u moet het wiel verwijderen voor deze operatie )
De volgende gebruiker zei dank: maaeng

Zoeken MDM

Groepen gedeeld handleidingen

210 HANDLEIDINGEN

133 HANDLEIDINGEN

138 HANDLEIDINGEN

64 HANDLEIDINGEN

MDM Activiteiten

Hansller Moyano vond Hansller Moyano'S profiel 1 uur 24 minuten

wat is er verkeerd?

Luis Alvaro y Andere 6986 jullie hebben zich aangesloten bij de groep Workshop Manuals zware voertuigen 6 uur 50 minuten

Cookies op deze website worden gebruikt om inhoud en advertenties te personaliseren, om social networking functies bieden en het verkeer te analyseren. We informatie te delen ook over uw gebruik van de website met onze partners sociale netwerken, reclame en web analytics die het kunnen combineren met andere informatie die aan hen of ze hebben verzameld uit het gebruik van haar diensten. Om de instellingen te wijzigen of meer informatie klik op de "Meer Info".